Dofinansowanie do zbiórki i utylizacji azbestu
Rada Gminy podjęła uchwałę o dofinansowaniu do zbiórki i utylizacji azbestu np. przy wymianie pokrycia dachowego z eternitu na inny materiał pokryciowy. Aby uzyskać dofinansowanie, należy tę czynność zgłosić w Nadzorze Budowlanym Starostwa Powiatowego w Raciborzu, a następnie wystąpić z wnioskiem przygotowanym na specjalnym formularzu do Referatu Ochrony Środowiska w Starostwie Powiatowym. Wniosek należy złożyć przed rozpoczęciem realizacji zadania, aby wcześniej otrzymać potwierdzenie o pozytywnym rozpatrzeniu wniosku i przyznaniu środków finansowych.
Dofinansowanie można otrzymać z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Raciborzu (50%) oraz z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (30%). Warunkiem otrzymania dofinansowania jest zlecenie tych robót odpowiedniej firmie, która uzyskała zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie gospodarki odpadami niebezpiecznymi. Dofinansowanie nastąpi po przedłożeniu faktury wystawionej przez wybraną firmę specjalistyczną oraz po uprzednio pozytywnie rozpatrzonym wniosku.