Przejdź do treści
Biuletyn Informacji Publicznej
Gmina Krzyżanowice
Krzyżanowice
BIP
Urząd Stanu Cywilnego
StanowiskoNumer biuraNumer wewnętrznyAdres e-mail
Zastępca Kierownika
Dorota Dwulecki
17126usc@krzyzanowice.pl

Do zadań i kompetencji Urzędu Stanu Cywilnego należy:

  1. Prowadzenie spraw wynikających z przepisów prawa o aktach stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno – opiekuńczych, a w szczególności dotyczących:
    • rejestracji urodzeń, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,
    • sporządzanie aktów stanu cywilnego, prowadzenia i archiwizacji ksiąg stanu cywilnego,
    • sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
    • dokonywanie zmian w aktach stanu cywilnego,
    • przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych,
    • przyjmowanie oświadczeń o wystąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
    • stwierdzenie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,
    • wskazanie kandydata na opiekuna prawnego,
    • wykonywanie zadań wynikających z Konkordatu,
    • ustanowienie pełnomocnika w sprawach o ustalenie ojcostwa i roszczenie alimentacyjne oraz w sprawach o przysposobienie,
    • współdziałanie z polskimi placówkami konsularnymi i dyplomatycznymi RP za granicą oraz z placówkami państw obcych w Polsce.