Przejdź do treści
pl
de
en
Przejdź do strony gminy
pl
de
en
Biuletyn Informacji Publicznej
Biuletyn Informacji Publicznej
Gmina Krzyżanowice
Krzyżanowice
BIP
Czego szukasz?
Szukaj
Urząd Stanu Cywilnego
Stanowisko
Numer biura
Numer wewnętrzny
Adres e-mail
Zastępca Kierownika
Dorota Dwulecki
17
126
usc@krzyzanowice.pl
Do zadań i kompetencji Urzędu Stanu Cywilnego należy:
Prowadzenie spraw wynikających z przepisów prawa o aktach stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno – opiekuńczych, a w szczególności dotyczących:
rejestracji urodzeń, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,
sporządzanie aktów stanu cywilnego, prowadzenia i archiwizacji ksiąg stanu cywilnego,
sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
dokonywanie zmian w aktach stanu cywilnego,
przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych,
przyjmowanie oświadczeń o wystąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
stwierdzenie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,
wskazanie kandydata na opiekuna prawnego,
wykonywanie zadań wynikających z Konkordatu,
ustanowienie pełnomocnika w sprawach o ustalenie ojcostwa i roszczenie alimentacyjne oraz w sprawach o przysposobienie,
współdziałanie z polskimi placówkami konsularnymi i dyplomatycznymi RP za granicą oraz z placówkami państw obcych w Polsce.
Autor: Karolina Matuszek
Data utworzenia: 2024-04-19 09:43:03
Ostatnio zmodyfikowane przez: Karolina Matuszek
Data ostatniej modyfikacji: 2024-04-19 09:43:03
Rejestr zmian
Rejestr zmian
Urząd Stanu Cywilnego
Autor
Data zmiany
Tytuł
Karolina Matuszek
2024-04-19 09:43:03
Urząd Stanu Cywilnego
Drukuj