Aktualności
Dzieci uczą się języka przez zabawę
5 listopada nastąpiło oficjalne otwarcie dwujęzycznego oddziału przedszkolnego w Tworkowie. W tej symbolicznej uroczystości uczestniczyli: wójt Leonard Fulneczek, dyrektor GZOKSiT Grzegorz Utracki, przewodniczący tworkowskiego DFK Brunon Chrzibek, dyrektor przedszkola pani Beata Bobrowska oraz przedstawiciele rodziców.
Goście mieli okazję zobaczyć jak przebiegają zajęcia z najmłodszymi przedszkolakami. Dzieci podczas zabawy, śpiewając i tańcząc, pod kierunkiem swojej opiekunki pani Barbary Muchy uczyły się słówek i zwrotów nie zdając sobie nawet z tego sprawy. Oddział dwujęzyczny to grupa 20 przedszkolaków w wieku trzech i czterech lat.
Znajomość języków obcych jest wartością nieocenioną. Tą świadomość mamy już chyba wszyscy i większość z nas doświadczyła już tego, iż przyswojenie języka obcego nie jest wcale taką prostą sprawą. Opanowanie języka jest trudniejsze proporcjonalnie do wieku, im później się uczymy tym trudniej. Dlatego możliwość kontaktu z językiem obcym dla dziecka w wieku przedszkolnym przynosi najlepsze rezultaty. Dobrym rozwiązaniem jest wprowadzenie formy dwujęzycznej, kiedy dziecko uczy się języka w naturalnych sytuacjach, w trakcie różnorodnych form działalności. Język obcy towarzyszy mu wtedy zupełnie naturalnie.
Goście mieli okazję zobaczyć jak przebiegają zajęcia z najmłodszymi przedszkolakami. Dzieci podczas zabawy, śpiewając i tańcząc, pod kierunkiem swojej opiekunki pani Barbary Muchy uczyły się słówek i zwrotów nie zdając sobie nawet z tego sprawy. Oddział dwujęzyczny to grupa 20 przedszkolaków w wieku trzech i czterech lat.
Znajomość języków obcych jest wartością nieocenioną. Tą świadomość mamy już chyba wszyscy i większość z nas doświadczyła już tego, iż przyswojenie języka obcego nie jest wcale taką prostą sprawą. Opanowanie języka jest trudniejsze proporcjonalnie do wieku, im później się uczymy tym trudniej. Dlatego możliwość kontaktu z językiem obcym dla dziecka w wieku przedszkolnym przynosi najlepsze rezultaty. Dobrym rozwiązaniem jest wprowadzenie formy dwujęzycznej, kiedy dziecko uczy się języka w naturalnych sytuacjach, w trakcie różnorodnych form działalności. Język obcy towarzyszy mu wtedy zupełnie naturalnie.
KGW 04/2024
Pobierz pdf Pobierz pdf