Zapisz się
do newslettera
Logo migam
Aktualności
Rozlicz podatek za 2011 rok

Rozlicz podatek za 2011 rok

I N F O R M A C J A URZĘDU SKARBOWEGO W RACIBORZU
dotycząca rozliczenia rocznego za 2011r.


Informuje się, że wydawanie formularzy, przyjmowanie zeznań oraz udzielanie informacji podatkowej będzie się odbywać również na terenie poszczególnych Urzędów Miast lub Gmin wg poniższego harmonogramu:


UG Kornowac - 02.04.2012r. (10.00 – 13.00)
UM Krzanowice - 03.04.2012r. (10.00 – 12.00)

UG Krzyżanowice - 04.04.2012r. (10.00 – 13.00)

UM Kuźnia Raciborska - 05.04.2012r. (10.00 – 13.00)
UG Nędza - 10.04.2012r. (10.00 – 12.00)
UG Pietrowice Wlk. - 11.04.2012r. (10.00 – 12.00)
UG Rudnik - 12.04.2012r. (10.00 – 12.00)


Ponadto w dniu 10.02.2012r. w godz. od 10.00 do 13.00, w budynku Starostwa Powiatowego w Raciborzu - Ośrodek Informacji Dla Osób Niepełnosprawnych w Raciborzu przy Placu Okrzei 4, wszelkie sprawy dotyczące rozliczenia za 2011r. będą mogły załatwić osoby niepełnosprawne.


TERMINY SKŁADANIA ZEZNAŃ PODATKOWYCH ZA 2011 ROK

Termin składania zeznań podatkowych za 2011r. oraz dokonywania wpłat podatku za 2011r. upływa w dniu 30 kwietnia 2012r.

Godziny pracy Urzędu Skarbowego w Raciborzu:
- w poniedziałki w godz. 7.00 – 18.00,
- w pozostałe dni tygodnia (wtorek – piątek) w godz. 7.00 – 15.00,
- kasa czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 13.00

Informacja telefoniczna dotycząca zeznań podatkowych:
32 415-42-11(12), 32 415-59-91(92) wew. 303, 403 (w godzinach pracy urzędu)
Krajowa Informacja Podatkowa tel. kom.: 0 801 055 055, tel. stacjonarny: 22 330 0330.

Za 2011r. obowiązują następujące formularze zeznań podatkowych:
PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38, PIT-39
oraz załączniki PIT/B, PIT/D, PIT/M, PIT/O, PIT/Z, PIT/ZG, PIT-2K.

Zeznania podatkowe można złożyć:
- elektronicznie, bez konieczności posiadania bezpiecznego podpisu elektronicznego, korzystając ze strony www.e-deklaracje.gov.pl (najprostszy i najszybszy sposób złożenia zeznania – system działa 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu),
- w budynku Urzędu Skarbowego przy ul. Drzymały 32 (pok. nr 9 – I piętro),
- za pośrednictwem urzędów pocztowych.

Formularze zeznań i załączników udostępnione są:
- w siedzibie US w pok. nr 3 (parter),
- na stronach internetowych:
Ministerstwa Finansów - www.mf.gov.pl
Izby Skarbowej w Katowicach - www.isnet.katowice.pl
Urzędu Skarbowego w Raciborzu – www.isnet.katowice.pl/us/raciborz.htm

Wpłat podatku można dokonywać za pośrednictwem poczty lub banku na rachunek tut. urzędu tj. NBP o/o Katowice:72101012123060982223000000, bądź osobiście w kasie urzędu od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 13.00.

UWAGA:
od 01.01.2012r. osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej, niebędące zarejestrowanymi podatnikami VAT ani płatnikami składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne jako identyfikatorem podatkowym posługują się wyłącznie numerem PESEL dla osób prowadzących działalność gospodarczą identyfikatorem podatkowym pozostaje numer NIP.

INFORMACJA DOTYCZĄCA ZWROTU NADPŁAT :

1.Nadpłata podlega zwrotowi w terminie 3 m-cy od dnia złożenia zeznania podatkowego.

2.Zwroty nadpłat dokonywane są na rachunek bankowy wskazany przez podatnika (zgłoszenia rachunku bankowego bądź jego aktualizacji dokonuje się na odpowiednim formularzu: ZAP-3 – jeżeli podatnik posługuje się identyfikatorem podatkowym numerem PESEL, NIP-7/ CEIDG-1 – jeżeli podatnik posługuje się identyfikatorem podatkowym numerem NIP) lub w gotówce (przekaz pocztowy lub gotówka w kasie).

3.Nadpłata zwracana przekazem pocztowym na adres wskazany w zeznaniu podatkowym - jest pomniejszana o koszty jej zwrotu (opłatę pocztową).

4.W przypadku wyboru zwrotu w kasie urzędu należy liczyć się z koniecznością osobistego stawienia się w wyznaczonym przez urząd terminie odbioru nadpłaty.

5.Nadpłata, której wysokość nie przekracza kosztów upomnienia w postępowaniu egzekucyjnym (8,80 zł) podlega zwrotowi wyłącznie w kasie urzędu, jeżeli podatnik wystąpi o jej zwrot.

UWAGA: W przypadku zeznań nierzetelnych, wypełnionych niezgodnie z ustalonymi wymaganiami, zawierających błędy i oczywiste pomyłki – 3 miesięczny termin zwrotu nadpłaty liczony jest od dnia usunięcia nieprawidłowości – skorygowania zeznania podatkowego.

INFORMACJA DOTYCZĄCA 1% PODATKU NA RZECZ OPP

1. Wykaz organizacji uprawnionych do otrzymania 1% podatku zamieszczony jest na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej www.mpips.gov.pl oraz w portalu Ministerstwa Finansów www.e-deklaracje.gov.pl

2. Warunkiem przekazania 1% podatku jest:
- terminowe złożenie zeznania, a w przypadku korekty – złożenie korekty w ciągu 1-go miesiąca od upływu terminu dla złożenia zeznania
- zapłata podatku nie później niż w terminie 2 m-cy od upływu terminu dla złożenia zeznania (czyli do 30 czerwca 2012r.)

3. Wypełnienie wniosku polega wyłącznie na podaniu numeru wpisu do KRS jednej wybranej organizacji oraz kwoty na jej rzecz nieprzekraczającej 1% podatku należnego.

4. Podatnik w składanym przez siebie zeznaniu podatkowym może również podać dodatkowe informacje, które mogą mieć wpływ na dystrybucję środków gromadzonych przez organizację pożytku publicznego (np. na konkretny cel, dla konkretnej osoby). Informację tę podatnik będzie mógł zamieścić w rubryce "Cel szczegółowy 1%", znajdującej się bezpośrednio pod wnioskiem o przekazanie 1% podatku należnego. Powyższe informacje zostaną przesłane organizacji pożytku publicznego przez organ podatkowy jako uszczegółowienie przekazanych kwot.










Projekt i wykonanie © Margomedia Sp. z o.o.

Stara wersja serwisu

Otwarcie Sezonu Rowerowego i Jarmark na Granicy
Portal www.krzyzanowice.pl wykorzystuje pliki cookies, czyli tzw "ciasteczka". W przypadku braku akceptacji korzystania z plików cookies prosimy o opuszczenie strony.
Zamknij