Zapisz się
do newslettera
Logo migam
Aktualności
Komunikat w sprawie zmian w przepisach dotyczących wydawania prawa jazdy

Komunikat w sprawie zmian w przepisach dotyczących wydawania prawa jazdy

KOMUNIKAT W SPRAWIE ZMIAN W PRZEPISACH DOTYCZĄCYCH WYDAWANIA PRAWA JAZDY

"" Wydział Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Raciborzu uprzejmie informuje, że dnia 19.01.2013 r. wchodzi w życie Ustawa o kierujących pojazdami.

 

W związku z tym osoby ubiegające się o uzyskanie prawa jazdy po 19 stycznia 2013 r., przed przystąpieniem do szkolenia, składają w wydziale komunikacji (wg miejsca zamieszkania) następujące dokumenty:

  1. wniosek;
  2. orzeczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem i orzeczenie psychologiczne o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem, o ile jest ono wymagane;
  3. wyraźną, aktualną i kolorową fotografię o wymiarach 3,5 x 4,5 cm, przedstawiającą osobę bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami w taki sposób, aby ukazywała głowę w pozycji lewego profilu z widocznym lewym uchem, z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy; osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć fotografię przedstawiającą osobę w okolarach z ciemnymi szkłami, a osoba nosząca naktycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania - fotografię przedstawiającą osobę z nakryciem głowy, pod waruniekm że fotografia taka jest zamieszczona w dokumencie potwierdzającym tożsamość tej osoby;
  4. pisemną zgodę rodzica lub opiekuna w przypadku, jeżeli osoba ubiegająca się o prawo jazdy kategorii AM, A1, B1 lub T nie ukończyła 18 lat;
  5. kserokopię posiadanego prawa jazdy - jeżeli posiada.

Na podstawie w/w dokumentów właściwy oragan w terminie nieprzekraczającym 2 dni roboczych generuje w systemie teleinformacyjnym profil kandydata na kierowcę.

 

Profil Kandydata na kierowcę jest to elektroniczny dokument, generowany w systemie "Kierowca", zawierający dane i informacje identyfikujące i opisujące osobę ubiegającą się o wydanie prawa jazdy. Dokument ten jest niezbędny do rozpoczęcia szkolenia oraz przystąpienia do egzaminu.

 

Informację o wygenerowaniu profilu kandydata na kierowcę z podaniem unikalnego numeru identyfikującego profil, przekazuje się osobie, której profil ten dotyczy. Profil należy następnie przedstawić w wybranym ośrodku szkolenia kierowców.

 

Profil kandydata na kierowcę generuje się także w przypadku:

  • osoby ubiegającej się o rozszerzenie uprawnień;
  • osoby ubiegającej się o wymianę prawa jazdy wydanego za granicą (z wymaganym egzaminem teoretycznym);
  • osoby podlegającej sprawdzeniu kwalifikacji (po dostarczeniu orzeczenia lekarskiego i/lub psychologicznego):
    • przywrócenie uprawnień cofniętych powyżej 1 toku,
    • przywrócenie uprawnień cofniętych w związku z utratą kwalifikacji,
    • zwrot prawa jazdy zatrzymanego na co najmniej 1 rok;
  • osoby posiadającej prawo jazdy z ograniczeniem do kierowania pojazdami z automatyczną skrzynią biegów, a ubiegającej się oprawo jazdy bez ograniczenia;
  • osoby ubiegającej się ponownie o prawo jazdy po rocznej przerwie (dokumenty przesłane przez WORD po niezdanym egzaminie).

W związku z powyższymi zmianami informujemy, że Wydział Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Raciborzu od dnia 21 stycznia 2013 r. będzie przyjmował wnioski o wydanie prawa jazdy na nowych zasadach.

 

Szczegółowe informacje uzyskać można w Wydziale Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Raciborzu pod numerami telefonów 32 45 97 316 oraz 32 45 97 317 lub kierując zapytania na adres mailowy: komunikacja@powiatraciborski.pl

Projekt i wykonanie © Margomedia Sp. z o.o.

Stara wersja serwisu

Portal www.krzyzanowice.pl wykorzystuje pliki cookies, czyli tzw "ciasteczka". W przypadku braku akceptacji korzystania z plików cookies prosimy o opuszczenie strony.
Zamknij