Urząd Gminy Krzyżanowice zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony www.krzyzanowice.pl Data publikacji strony internetowej: 01.10.2023 r. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 27.03.2025 Strona internetowa co do zasady jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z zastrzeżeniem niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej: Niektóre filmy mogą nie posiadać napisów dla osób głuchych i niedosłyszących i nie posiadać audiodeskrypcji, Strona zawiera informacje o zakresie działalności podmiotu publicznego w postaci nagrań treści w polskim języku migowym, Strona zawiera elektroniczne pliki zawierające informacje w tekście łatwym do czytania, Materiały powstałe przy wykorzystaniu oprogramowania niezależnego od podmiotu publicznego (np. Legislator służący do tworzenia aktów normatywnych; dokumenty generowane przez systemy księgowo-rachunkowe itp.) mogą nie być dostępne z przyczyn niezależnych od podmiotu publicznego, Część z opublikowanych multimediów oraz zdjęć może nie posiadać opisu alternatywnego, gdyż mają one charakter promocyjny lub dekoracyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań. Dokładamy wszelkich starań, aby w maksymalnym stopniu zapewnić dostępność naszej strony. W tym celu podejmujemy działania na rzecz usuwania poszczególnych niezgodności lub ograniczeń. Jeżeli w trakcie korzystania z serwisu znajdziecie Państwo niezgodności lub ograniczenia w dostępności strony będziemy wdzięczni za każdą informację zwrotną. Postaramy się w jak najkrótszym możliwym terminie niezgodność lub ograniczenie usunąć. W tym celu prosimy o kontakt na adres: ug@krzyzanowice.pl Wyłączenia: Mapy; Multimedia opublikowane przed dniem 23 września 2020 r.; Treści będące w posiadaniu Gminy Krzyżanowice, które nie zostały przez niego lub na jego rzecz wytworzone albo przez niego nabyte, albo których dostosowanie do wymagań dostępności cyfrowej wymaga modyfikacji, do której Gmina Krzyżanowice nie jest uprawniona; Treści prezentowane w intranecie lub ekstranecie, opublikowanych przed dniem 23 września 2019 r. i niepoddawanych od tego czasu przebudowom i zmianom polegającym w szczególności na zmianie wyglądu lub struktury prezentowanych informacji albo zmianie sposobu publikowania informacji; Treści prezentujące dzieła sztuki i zabytki, materiały archiwalne, muzealia lub materiały biblioteczne, których nie można przedstawić w sposób dostępny cyfrowo, gdyż utworzenie dostępnej cyfrowo prezentacji: wiązałoby się z utratą autentyczności powielanego elementu lub nie jest możliwe z przyczyn technicznych, lub wiązałoby się z poniesieniem nadmiernych kosztów; Treści niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań podmiotu publicznego oraz nieuaktualniane lub niepoddawane po dniu 23 września 2019 r. przebudowom i zmianom polegającym w szczególności na zmianie wyglądu lub struktury prezentowanych informacji albo na zmianie sposobu publikowania informacji; są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności. Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami: Pliki z tekstami łatwymi do czytania (ETR) dotyczącymi działalności podmiotu publicznego Nagrania o działalności Urzędu Gminy w polskim języku migowym (PJM). Oświadczenie sporządzono dnia: 01.02.2024 r.; ostatnia aktualizacja 27.03.2025 r.; Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny. Informacje zwrotne i dane kontaktowe W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Adam Trofimczuk, adres poczty elektronicznej informatyk@krzyzanowice.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 32 419 40 50. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Służy do tego dedykowany adres poczty elektronicznej: ug@krzyzanowice.pl Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich. DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA: Budynek Urzędu Gminy ul. Główna 5, 47-450 Krzyżanowice Wejście do budynku znajduje się bezpośrednio od ul. Głównej, Wejście do budynku jest przystosowane dla osób niepełnosprawnych, Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome lub słabo widzące. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami, Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze, Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem, Wejście na piętro umożliwiają schody (brak windy), Brak barier poziomych na poszczególnych kondygnacjach uniemożliwiających dostęp do pomieszczeń, Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze, Osoby mające problem z poruszaniem się, które chcą załatwić sprawę w referatach mieszczących się na poszczególnych piętrach są obsługiwane w pokoju nr 3 znajdującym się na parterze budynku, W budynku znajdują się nakładki na poręcze oraz tabliczki przydrzwiowe z oznaczeniami w alfabecie Braille’a, W budynku stosuje się udogodnienia w postaci specjalnej pętli indukcyjnej oraz tyflomapy, Wokół budynku znajdują się ogólnodostępne miejsca parkingowe, Z boku budynku urzędu znajduje się jedno miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością, Istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego on-line na miejscu. Usługa ta jest realizowana bezpłatnie i wymaga wcześniejszego umawiania. Raport do pobrania: Raport o stanie zapewnienia dostępności na dzień 01.01.2025 r.