Małgorzata Krzemien – Sekretarz Gminy Krzyżanowice ul. Główna 547 – 450 Krzyżanowicepokój nr 16tel. (32) 419 40 50 w. 127e-mail: sekretarz@krzyzanowice.pl Sekretarz Gminy pod nieobecność Wójta i Zastępcy Wójta lub wynikającej z innych przyczyn niemożności pełnienia obowiązków Wójta i Zastępcy Wójta sprawuje funkcje: organu wykonawczego gminy, kierownika Urzędu Gminy, osoby kierującej bieżącymi sprawami gminy i reprezentującej ją na zewnątrz, organu administracji publicznej, organu podatkowego. Do zadań Sekretarza Gminy należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu, a w szczególności: pełnienie funkcji kierownika Referatu Organizacyjnego, wykonanie w imieniu Wójta funkcji kierownika administracyjnego Urzędu Gminy, opracowywanie projektów zmian Regulaminu Organizacyjnego Urzędu, opracowywanie projektów podziału referatów na stanowiska pracy, opracowywanie zakresów czynności dla kierowników referatów i samodzielnych stanowisk, nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie, prowadzenie spraw kadrowych, gospodarki etatami oraz funduszem płac w Urzędzie, rozstrzyganie spraw kompetencyjnych między pracownikami, prowadzenie spraw osobowych kierowników jednostek podporządkowanych oraz pracowników Urzędu, prowadzenie dokumentacji z zakresu dyscypliny pracy w Urzędzie, dbałość o podnoszenie kwalifikacji pracowników, dbałość o wygląd budynku Urzędu i jego otoczenie, prowadzenie kontroli wewnętrznej w Urzędzie, przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu, nadzór nad przygotowywaniem projektów uchwał rady, Zarządzeń i decyzji Wójta, nadzór nad kompletowaniem dokumentacji prac Rady Gminy, wykonywanie funkcji zwierzchnika wobec pracowników bezpośrednio mu podległym, koordynacja i nadzór nad pracami remontowymi w Urzędzie i zakupem środków trwałych, koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami, referendum i spisami, prowadzenie rejestru skarg i wniosków oraz książki kontroli, sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad działalnością:– Ośrodka Pomocy Społecznej,– Gminnej Biblioteki Publicznej, koordynacja i organizacja spraw związanych z działalnością SP ZLA, nadzór w zakresie przygotowania i przeprowadzenia otwartych konkursów ofert na realizacje zadań o charakterze pożytku publicznego, wykorzystania środków przez podmioty, nadzór nad administrowaniem stroną Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu oraz stronami internetowymi, wykonywanie innych zadań na polecenie Wójta lub z jego upoważnienia.